Monday, October 12, 2009

PESAN RASULULLAH SAW

At - Tarmizi " Sesungguhnya Allah menerima taubat seorang hamba sebelum nyawa sampai di tenggorokkan." At-Thabrani dan al -Baihaqi dari Muaz, dia berkata" Rasulullah saw memegang tanganku lalu berjalan perlahan sambil berkata:

"
wahai Muaz, kuwasiati kamu agar bertaqwa kepada Allah, berbicara yang benar, teguh memegang janji, menyampaikna amanat, meninggalkan khianat, menasihati anak yatim , menjaga tetangga, menahan amarah, berbicara lembut, memberi salam, setia pada imam, memahami Al-Quran, menyukai akhirat, dan beramalkan yang baik. Serta aku melarang engkau memaki orang Islam, membenarkan orang dusta, mendustakan orang benar, menderhakai imam adil, dan berbuat kerosak2an di atas muka bumi. Wahai Muaz, ingatlah kepada Allah, di bawah pohon, atau di atas batu, dan memperbaharuilah taubat untuk setiap dosa, yang sembunyi dengan sembunyi dan yang terang pun dengan terang-terangan.".


Ana:Hanya Allah yang Maha Mengetahui antara yang benar dan yang dusta jua yang tersembunyi.Ramai sahabatku mendustakan kebenaran serta membenarkan yang dusta...

No comments:

Post a Comment